Hej!

Från förra lördagen till i onsdags var jag (Sofia) på världens underbaraste fadderläger för mina konfirmander på Åh Stifts- och Konferensgård där jag själv är konfirmerad. Att konfirmera mig är det bästa jag gjort i mitt liv och det är så kul att få se hur de små 97:orna (som tja, fysiskt sätt är större än mig) får gå genom samma resa i livet och växa inombords. På Åh har de otroligt god mat och hela sommarlägret mer eller mindre gödde jag mig, då man också äter hela tiden.
Sedan kom jag hem och var genomförkyld, inte roligt för jag ville så gärna träffa de vackra unga damerna Emma, Emilia och Josefin innan Jossan och Emilia åkte till Frankrike... Som tur var hann jag säga hej till Emilia och ge henne en lång kram innan de åkte iväg. Hoppas de har det bra i Frankrike nu!
I lördags åkte jag upp till Åh igen och var på påskmässan, vid midnatt. Massa flum med konfirmander upp på vägen dit och goa människor! Dock fanns det en lukt av vitlök och hundprutt som följde med mig vart jag än gick. Mina små fina korvmackor jag packat med mig för att inte bli hungrig då jag inte anlände hemma förrän klockan 03.00 spred en doft ingen var bekväm med. Men jag visste att jag skulle bli tvungen att äta dem! Jag fick tillslut med min vän Otto ut på att kasta iväg dem och låta dem bli fria, men då jag smakade på dem insåg jag att de var ganska... goda. Så jag slukade dem och sedan var det jag som luktade vitlök och hundprutt. Försökte dämpa doften med kaffe, men det gick inte.
Tjolahopp tjolahej! Äter mitt goda påskägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0